Her çocuğun birbirinden farklı olmasıyla birlikte, ihtiyaçları da birbirinden farklıdır. Bu noktada özel eğitim, ihtiyaçları genel eğitim sistemi içinde karşılanamayan çocuklar için oluşturulmuş farklı uygulamaları içermektedir. Bu uygulamalardan bazıları,
Kaynaştırma/BEP uygulamaları: Özel gereksinimi olan çocuklar ile diğer akranlarının birlikte eğitim görmesinin iki grup için faydalı olduğu görüldükten kaynaştırma uygulamaları yaygınlaşmıştır.
Rehabilitasyon Merkezlerinden Yararlanma: 2009 yılından itibaren ÖÖG’li çocuklar 750 saati kapsayan “özel öğrenme güçlüğü destek programı”ından faydalanabilmektedir.
Uzman/Öğretmen Yetiştirilmesi: Gerek üniversitelerdeki eğitimler gerekse Milli Eğitim Bakanlığınca öğretmenlere, rehber öğretmenlere ve RAM çalışanlarına yönelik düzenlenen eğitimlerle eğitimci yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Sivil Toplum Örgütleri: Ülkemizde ÖÖG alanında hizmet veren derneklerden bazıları; Disleksi Derneği, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite ve Özel Öğrenme Güçlüğü Derneği…
Kaynak: Özkardeş, O. (2012). Türkiye’de özel öğrenme güçlüğüne ilişkin yapılan uygulamalar. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 25-38.