Disleksi Tedavi Merkezi

Özel Öğrenme Güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli) ile ilgili tüm sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz. 0533 939 31 17

ÇOCUĞUNUZ ÖĞRENDİĞİ BİLGİLERİ HEMEN UNUTUYOR MU?

Çocuk genellikle dikkatini toplamakta zorlanıyor, sözlü ve yazılı uyaranlarla ilgili güçlük yaşıyor, bellek, bilgileri yorumlama ve organize etme, zaman sosyal ortamlara uyum sağlamakta zorlanıyorsa mutlaka bir uzman tarafından özel öğrenme güçlüğü değerlendirilmesi yapılması gerekir. Genellikle ilkokul döneminde okuma yazma sürecinde fark edilen özel öğrenme güçlüğü bazen gözden kaçıp ileriki yaşlarda fark edilebilmektedir. İlkokul döneminde okuma

Daha fazlasını oku

YAZI ÖĞRETİMİNE ÖN HAZIRLIK VE ÖĞRETMEN YAKLAŞIMI

Yazı öğretiminin planlanmasında öğrencilerin genel gelişim düzeyleri esas alınmalıdır. Sınıflarda farklı sosyoekonomik ve kültürel düzeylere sahip, farklı çevrelerden gelen öğrencilerin olabileceği ve öğretim sürecinde bunların anlama, algı, duyuşsal, beceri ve kavrama yetilerinde farklılıkların görülebileceği düşünülmelidir. Nitekim; öğretim sürecinde, öğretmen ve öğrenci arasında etkileşim ve iletişim açısından beklenmedik durumlar ortaya çıkabilir. Bu durumda öğretmen; kendi deneyimlerine

Daha fazlasını oku

ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİNİN SINIFLANDIRILMASI

Günümüzde sayısız terim ve tanıma sahip olan öğrenme güçlüğünün DSM IV’deki (Diagnostic and Statistical annual of Mental Disorders) tanımı şöyledir: “Çocuğun bireysel ve standart test uygulaması sonucunda saptanan okuma, matematik veya yazılı anlatımı, yazma, okuma durumu ve zekâ düzeyinden beklenen oranla oldukça düşüktür. Çocuğun öğrenme problemleri akademik başarısını veya okuma, matematik ya da yazma becerisi

Daha fazlasını oku

OKUMA YAZMA VE ARİTMETİK BECERİLERİNİN KAZANILMASI

İlkokulda “okuma-yazma ve aritmetikle ilgili üç temel becerinin kazanılması” bu evredeki çocuğun başarması gereken en önemli görevdir. Son çocukluk dönemindeki çocuklar artık düşündükleri ve merak ettikleri çeşitli becerileri öğrenmeye başlar. Bir anlamda düşündüklerinin işlevsel düzeyde gerçekleşmesi onlara haz verir. Örneğin, sözcükleri dilediği biçimde kullanabilmesi, yazı yazmayı öğrenmesi, resimli öykü kitaplarını okuyabilmesi, sayıları toplayabilmesi çocuğa haz

Daha fazlasını oku

DİSLEKSİ VE BİLİŞSEL TEMELİ

Gelişimsel disleksi, yaşa uygun zeka seviyesi, eğitim ve çevresel koşullara rağmen, okumayı öğrenme, doğru ve akıcı okuma ve okuduğunu anlamada yaşanan beklenmedik ve hayat boyu süren nörogelişimsel bir bozukluktur. Gelişimsel disleksinin temel karakteristik özellikleri sesli kelime okumada yanlışlıklar, yavaş okuma, okurken tereddüt etme, kelimeleri tahmin etmeye çalışma ve kelimeleri seslendirme güçlükleri gibi kelime okumada görülen

Daha fazlasını oku

OKUMA GÜÇLÜKLERİ VE DİSLEKSİ

Öğrenme güçlüğü olan çocukların doğru okumada güçlük yaşamalarına sesbilgisinin işlemleme süreçlerindeki yetersizlikler neden olmaktadır. Bu yetersizlikler seslerin harfler ve sözcüklerle ilişkilendirilmesinde ve ses yapısı ile ilgili ipuçlarının kullanılarak sözcüklerin tanınmasında sorunlar yaşanmasına neden olmaktadır. Bu nedenle, öğrenme güçlüğü olan çocuklar normal gelişim gösteren akranlarına göre daha çok yanlış okuma, yer değiştirme, ekleme, çıkarma ve tekrar

Daha fazlasını oku

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ TANISI ALAN BİR ÇOCUK HANGİ GELİŞİMSEL AŞAMALARDAN SAĞLIKLI OLARAK GEÇEMEMİŞTİR?

Öğrenme gelişimsel olarak 5 aşamada gerçekleşir; 1. Algısal Öğrenme: Duyma, tat, koklama, dokunma / hareket ve görme duyularının kullanımım içerir. Uyaranlara uygun tepkide bulunabilmek bu dönemde öğrenilir. 2. Ayırt edici – Birleştirici Öğrenme: Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt etme, bağlantılar kurabilme öğrenilir. Sıralama, eşleme, sınıflama becerileri kazanılır. 3. Özümleme: Çocuk önceki süreçleri özümler ve

Daha fazlasını oku

DİSLEKSİ VE DUYGUSAL ZEKA

Duygusal zeka dislektik çocukların duygularını ortaya çıkarır ve kendilerini daha iyi ifade etmelerine olanak sağlar.Bu beceri onların öğrenme ve dikkatle ilgili problemlerini çözmesinde rol oynar ve genelliklede olumlu yarar sağlar. Duygularının farkında olmasını sağlayın. Yaşadığı durumlarda hissettiği duyguları ifade etmesi için onunla konuşun (öfkeli, üzgün, kıskanç vb.) bu duyguları neden hissettiği sorusunu yöneltin. Yeni yollar

Daha fazlasını oku

DİSLEKSİ KAÇ YAŞINDA VE NASIL ANLAŞILABİLİR ?

Disleksi bebeklik döneminden itibaren belirtileri gösteren bir özel öğrenme güçlüğüdür. Disleksisi olan bebekler konuşma sürecinde gecikme yaşarlar. Ancak her disleksisi olan çocuk konuşmada gecikme yaşar yargısı oldukça yanlıştır. Okul öncesi dönem disleksi belirtilerinin görüldüğü dönemler arasındadır. Disleksisi olan çocuk bu dönemde sağını solunu ayırt etmekte, renkleri ve sayıları öğrenmekte zorlanır. Aynı zamanda hayvanları ve meyveleri

Daha fazlasını oku

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklarda fark edilmesi gereken özellikleri şu şekilde sıralanabilir; – Yazı yazarken çok yavaş ve satır hizasını tutturamayan bu çocuklar kalemi doğru tutamazlar, kramplı bir şekilde yazı yazarlar veya resim yaparlar. – Dikte çalışmalarında harf dizisini doğru analiz edemezler, harfleri çabuk unuturlar ve yazı yazarken sayıları ve harfleri tersyüz ederler (13 yerine

Daha fazlasını oku

Tüm hakları saklıdır izinsiz kullanılamaz ve dağıtılamaz | Disleksi Merkezi

Call Now ButtonBizi Arayın