Disleksi olan öğrencileri sınıfta desteklemek için uygulayabileceğiniz beş kolay yöntem bulunuyor: Sesli kitaplara erişim sağlayın: Dislektik olan öğrenciler genellikle akademik okuma seviyelerinin çok üzerinde bir düşünsel beceriye sahiptir. Öğrencilerin okuma süresi boyunca sesli kitapları dinlemelerine izin vererek eleştirel düşünme becerisi, kelime bilgisi ve arka plan bilgisinin gelişmesine yardım edin. Sesli kitapları tüm sınıf için bir
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA UYUMSAL DAVRANIŞLAR
Uyumsal davranış kişinin bulunduğu ortama uyum sağlama yeteneği anlamında kullanılmaktadır. Birçok davranış türü, uygunsuz uyumsal cevaplardan kaynaklanabilir. Mesela, bir çocuk öğretmen soru sorduğunda cevabı bilmiyorsa -ayağa kalkıp sınıfta koşmak gibi- uygunsuz bir davranış göstererek yanıt vermeyi giderebilir. Öğretmen çocuğun bu davranışını ‘hiperaktif’ olarak not alması ve başka bir çocuğa sorması ile diğer çocuğa göre yanlış
DİSLEKSİ HAKKINDA 5 TEMEL BİLGİ
1)Disleksi bir özel öğrenme güçlüğüdür: Dünya Sağlık Örgütü’nün 2011 yılında yayınladığı rapora göre özel öğrenme güçlükleri arasında sayılan disleksi aynı zamanda en çok karşılaşılan özel öğrenme güçlüğüdür. Yapılan araştırmalar sonucu, ABD’de özel öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin %80’inde disleksi olduğu görülmüştür. 2)Disleksinin karakteristik özellikleri arasında kelimeleri doğru ve akıcı tanımada zorluk, heceleme ve kodlamada zayıflık görülür:
OKUMA GÜÇLÜĞÜ VE BELİRTİLERİ
Okuyucunun kelime tanıma, kötü ve yanlış telaffuz, duraklama, geri dönme, tekrarlama, bir kelimeyi başka bir kelime olarak okuma, atlama, kelime ekleme gibi akıcı okumayı ve metni anlamayı bozucu okuma hatalarının birini ya da birkaçını yaparak metni anlayamaması durumudur. Okuma güçlüğüne yol açan bu tür hatalar, okuma becerisinin yeterince kazanılmasını engellemekte, öğrencinin motivasyonunu bozarak okuma alışkanlığının
AÇIKLAMALI OKUMA NASIL YAPILMALI?
– Metindeki anahtar kavram ve düşüncelerin öğrenciler tarafından daha iyi anlaşılması için kısa ön bilgiler, bazen doğrudan bazen de öğrencilerin metindeki kavramlarla ilgili mevcut bilgilerini yoklayan ve onlarda merak uyandırabilecek sorularla verilir. – Metin, öğretmen tarafından örnek olacak şekilde sesli okunur. Daha sonra plânlanan sürenin uygunluğuna göre bir veya birkaç öğrenci okur. Okumadaki telâffuz, vurgulama,
MATEMATİKSEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Yavaşlık: MÖG yaşayan çocuk akranlarıyla kıyaslandığında matematik sorularına cevap vermede geç kalır. -Dokunarak Sayma: Zihinsel hesaplama yapmakta zorlanır ve basit matematik işlemlerinde dahi parmaklarını kullanarak sayar. -Matematiksel Dili Kullanmada Güçlük: Eşitlik, denklik, büyüklük, küçüklük gibi kavramları anlamakta, matematik problemlerini yorumlamakta zorlanır. -Matematikte Bellek Güçlükleri: Önceden öğrenmiş olduğu matematik kurallarını çok kolay unutabilir. Bir sorunun cevabı
DİSLEKSİ TEDAVİSİ NASIL OLMALIDIR?
Özel öğrenme güçlüklerinin tedavisi eğitimdir. Normal okul müfredatı ya da özel dersler öğrenim güçlüğü olan çocuk ve gençlerin eğitiminde yetersiz kalmaktadır. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için doğru tanı konulup değerlendirme yapıldıktan sonra, özel bir eğitim programı oluşturulmalı ve psikopedagojik yaklaşımla eğitsel terapi yapılmalıdır. Bu yaklaşımın amacı, her çocuğun ihtiyacı doğrultusunda öğrenme deneyimi kazanmasını sağlamaktır. Özel öğrenme güçlüğüne
DİSLEKSİ İÇİN EVDE NE YAPILABİLİR?
Disleksisi olan çocuğunuza yardımcı olmak çocuğunuzun benlik saygısına güç katmak için uzman olmak zorunda değilsiniz. Çocukların (ve ailelerin) hepsinin farklı olduğunu unutmayın, bu nedenle tüm seçenekler sizin için işe yaramaz. Denediğiniz ilk stratejilerin etkili olmaması durumunda panik yapmayın. Çocuğunuz için en uygun olanı bulmak için birkaç yaklaşım deneyebilirsiniz. İşte evde deneyebileceğiniz bazı şeyler: Her gün
DİSLEKSİNİN ÇOCUKLARDA SEBEP OLDUĞU DUYGULAR
Disleksi dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ve matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklere kendini gösteren bir öğrenme bozukluğudur. Çocuk yaşıtlarının yapabildiği bir şeyi yaşıtları gibi yerine getiremediğinden artan bir öfke duymaya başlayacak ve kendini diğerlerinin seviyesinden altta görmeye başlayacaktır. Dislektik çocuklarda çeşitli duygulanımlar görülür. Dislektik çocuk endişe sahibi olabilir. Daha önce yerine getiremediği
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLER İÇİN ÖNERİLER
• Çocuğun konuşmasını dikkatle dinleyin ve duyduklarınıza inanın. • Daha yavaş konuşun ve çocukla yüz yüze konuşun. • Çocukların göz teması da dahil olmak üzere iyi dinleme alışkanlığı geliştirmelerini sağlayın. • Hecelemek için ritm tutma veya alkışlama kullanın. • Bir çocuk dilin ritminin farkında olduğunda tekerlemeleri, şiirleri ve zaman tablolarını daha kolay öğrenir. • Konuşurken