Yönleri karıştırma,
-Saat, hafta, gün ve mevsimleri öğrenme ve kullanmada güçlük,
-Uzunluk ve büyüklük kavramlarını sıkıntı,
-Rakam ve matematiksel sembollerin öğrenilmesinde güçlük,
-Rakamları okuma ve yazmada güçlük,
-“b” ve “d” ve “p” harflerini karıştırma,
-“E” harfi ve “3” sayısını karıştırma,
– Cümleye büyük harfle başlamama,
– Akranlarına göre okumayı geç öğrenme,
– Yazarken harf atlama,
– Ayna hâli yazı yazma,
– Tutuk konuşma,
– Okunaksız yazma
-Yavaş okuma
-Yazılı ödevlerden kaçınma,
-Yazarken noktalama hataları yapma,
-Sınav korkusu,
-Okula gitmede isteksizlik,
-Kelimeleri/harfleri/sesleri öğrenmede güçlük,
-Verilen talimatları takip etmede güçlük,
-Kelimeleri harflere veya hecelere ayırmada güçlük,
-Organize olamama,
-Davranış bozuklukları,
-Asabiyet,
-Harf ve kelimeleri tanıyamama,
-Kendi ismini bile yazamama,
-Kafiye yapan kelimeleri tanıyamama,
-Harfleri kelimelerle bağdaştıramama,
-Heceleri yan yana koymakta güçlük çekme,
-Tek heceli kelimeleri okuyamama,
-Okumaktan nefret etme görülebilir,
-Çocuğun ifade edebildikleri bildiği ve düşündüklerinin çok gerisindendir (Enç ve
diğerleri, 1981; Bingöl, 2003) (akt. Altuntaş, 2010).