Okuyucunun kelime tanıma, kötü ve yanlış telaffuz, duraklama, geri dönme, tekrarlama, bir kelimeyi başka bir kelime olarak okuma, atlama, kelime ekleme gibi akıcı okumayı ve metni anlamayı bozucu okuma hatalarının birini ya da birkaçını yaparak metni anlayamaması durumudur. Okuma güçlüğüne yol açan bu tür hatalar, okuma becerisinin yeterince kazanılmasını engellemekte, öğrencinin motivasyonunu bozarak okuma alışkanlığının oluşmasını da güçleştirmekte; ayrıca, öğrenmeyi de etkilediğinden çocuğun diğer akademik başarılarının önünde engel oluşturmaktadır. Kelimelerin yanlış ve yavaş okunması, doğal olarak metnin ya da okunanların da yanlış anlaşılmasına, hiç anlaşılmamasına neden olacaktır. Okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin kelimeleri tanıma ve kodları çözme yetersizlikleriyle birlikte daha çok metni yorumlamada akranlarına göre daha başarısız oldukları da kaydedilmektedir. Çocuğun görsel, işitsel yetersizliğinin, nörolojik bozukluklarının, fiziksel, fizyolojik herhangi bir sorununun olup olmadığı belirlendikten sonra okuma ve okuduğunu anlama güçlüklerinin giderilmesi ya da en aza indirilebilesi için belli uygulama ve yaklaşımların üzerinde önemle durulmalıdır.
ÇİFCİ, M. (2013). Okuma Terimleri Sözlüğü. Uşak: Elik.