Okuma güçlüğü, sıkça görülen öğrenme problemlerinden biridir ve akademik başarısızlığın temel nedeni olarak görülebilir. Çocukların öğrenme güçlüğü ile tanılanmalarının en yaygın nedeni onların yaşadığı okuma problemleridir. Okul çağı çocuklarının %10-15’inde öğrenme güçlüğü olduğu saptanmıştır. Dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının değerlendirildiği bir araştırmanın sonucunda ise öğrencilerinin %34’ünün okuma problemleri yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca bu öğrencilerin sınıf düzeyinin gerisinde okuma performansı gösterdikleri saptanmıştır. Gerçekleştirilen çalışmalar sonucu, okuma güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma problemlerinin süreklilik gösterdiği ortaya konmuştur. Bu, ilköğretimin ilk yıllarında görülen okuma problemlerinin daha sonraki yıllarda da devam ettiği anlamına gelmektedir. Öğrenme güçlüğü yaşam boyu devam eden bir durumdur ve diğer tüm gelişimsel ve akademik alanların gelişimini olumsuz olarak etkileyebilir. Ancak erken tanı ve müdahaleyle öğrenme güçlüğü olan çocuklar akranları seviyesinde başarı gösterebilirler.
Kaynakça: Ergül, C. (2012). Okumada Güçlük Yaşayan Öğrencilerin Okuma Performanslarının Öğrenme Güçlüğü Riski Açısından Değerlendirilmesi