Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ile çalışan öğretmenler konu hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar. Farklı öğrenme yöntemleri, materyalleri ve ortamlarına ihtiyaç duyduklarının farkında olmalıdırlar. Öğrencilerinin diğer öğrencilere kıyasla daha fazla ek ders almaları ve pratiğe ihtiyaçları olduğunu bilmeli; bu anlamda zaman ayırmalı ve sabırlı olmalıdırlar. Öğrencilerinin arkadaşlarından daha zor öğrendiğinin bilincinde olduğu durumları göz önünde bulundurup onları duygusal anlamda desteklemelidirler. Özgüvenlerine zarar verecek eleştiri ve yorumlardan kaçınmalıdırlar. Destekleyici ve motive edici bir tutum sergilemeli, gösterdikleri başarılar için takdir edici bir yaklaşımda olmalıdırlar. Konu hakkında uzmanların yönlendirmelerine açık olmalı ve özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencileri için uygun şartları oluşturmaya ve öğrenme için elverişli bir ortam sağlamaya istekli olmalıdırlar.