Öğrenme güçlüğünü tespit edebilmek için çeşitli psikolojik değerlendirme
envanterleri bulunmaktadır. Doğru değerlendirme için okuldan ve aileden alınan bilgi çocuğun performansı ile birleştirilir ve öğrenme güçlüğü yaşayıp yaşamadığına karar verilir. Öğrenme güçlüğünün bir ilaç tedavisi olmamakla birlikte, zorluk yaşanan alanlardaki becerilerin bireysel olarak hazırlanan programlar ve bu program doğrultusunda verilen akademik destek ile iyileştirilebilir olduğu bilinmektedir. Öğrenme güçlüğünde sorun yaşanılan alan yalnızca akademik olmayabilir. Öğrenme güçlüğü yaşayan bireyler psiko-sosyal problemlerde yaşayabilir. Bu sebeple öğrenme ile ilgili verilen desteğin yanı sıra çocuk ruh sağlığı alanında uzmanlaşmış profesyonellerden destek alınması, çocuğun yaşadığı duygusal zorluğu aşmasında da iyileştirici bir etki sağlamaktadır.