Disleksi en yaygın ve bilinen anlamıyla ‘kelime kullanımında yaşanan güçlük’ anlamına gelir. Doğuştan gelen bir öğrenme bozukluğu olmasına rağmen okuma, yazma döneminde dikkat çekmektedir. Disleksi olan çocuklar akranlarından daha geç okur ve yazarlar, ayrıca kelimeleri doğru telaffuz edememeleri ve kelime dağarcıklarının sınırlı olması da disleksi olduklarına dair ipuçları verir bizlere.
Nörolojik kökenli bu bozukluk doğuştan olup beynin sol yarım küresindeki dil kullanımıyla ilgili bölümlerdeki farklılaşmayla okuma, yazma ve telaffuz edebilme yeteneklerinde görülen bozulmayla ortaya çıktığı söylenir. Beyin görüntüleme tekniklerinin göstergelerine bakılırsa, disleksi olan kişiler, bilgiyi farklı bir biçimde işliyorlar ve bu da sıralama yapma, okuma ve bilgiyi organize etme konularında çeşitli sorunlar yaşanmasına sebebiyet veriyor.