Öğrenme güçlüğü okuma, yazma ve matematik gibi çeşitli akademik alanlarda yaşanılan güçlük olarak adlandırılır. Öğrenme güçlüğünde zeka düzeyinin normal ya da normal üzeri olması kriteri yer alır.
Yalnızca öğrenme güçlüğünün tespitine yönelik geliştirilmiş bir test bulunmamaktadır. Öğrenme güçlüğünün tespitinde ilk olarak tıbbı bir kontrolden geçilmesi gerekir. Tıbbı kontrol ile yaşanılan güçlüğün fizyolojik bir sorunun sonucu olup olmadığı değerlendirilir. Herhangi bir fizyolojik nedene bağlı olmaksızın öğrenmede sorun yaşanması öğrenme güçlüğüne işaret olabilir. Bu aşamada bir uzmana başvurmak gerekir. Öğrenme güçlüğü yaşadığı düşünülen bir birey akademik olarak değerlendirilir. Bu değerlendirme DSM-V tanı kriterlerine göre yapılmaktadır. Akademik değerlendirmenin yanı sıra aile ve öğretmen gözlemlerine de başvurulur. Değerlendirme sonrası zeka düzeyinde bir anormallikten şüpheleniliyor ya da eşlik eden başka bir tanı olabileceği düşünülüyorsa CAS ve WISC-IV zeka testlerinden birinin uygulanması önerilir. Bu testler yalnızca öğrenme güçlüğünün tespiti için geliştirilmemiştir ancak öğrenme güçlüğünü en iyi yordayabilen testlerdir.