Öğrenme güçlüğugenellikle akademik yasamda, konuları öğrenirken ortaya cikan bir güçlük olmakla birlikte, motor koordinasyon sorunu olarak da ortaya çıkabilir. Öğrenme güçlüğü olan çocukların el-göz koordinasyonları zayıftır(Doğan, 2012). Çatal bıçak kullanmada, makas kullanmada, ayakkabılarını bağlamakta zorlanırlar. Bunun yanında bazıları çizim yapmaları gereken işlerde zorlanırlar. Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin birçoğu kalem tutmakta da zorlanırlar. Ayjı zamanda bu çocuklar bisiklete binmek, top sektirmek gibi aktivitelerde de zorlanmaktadırlar.
Bunun yanında öğrenme güçlüğü olan çocuklar birtakım sosyoduygusal problemlerde yaşarlar. Bunlar akran ilişkilerinde zorlanma, düşük özgüven, uyum problemleri ve iletişim problemleri olarak ortaya çıkabilir.