Yapılan araştırmalar öğrenme güçlüğünün kalıtsal faktörlerden kaynaklandığını öngörmektedir. Öğrenme güçlüğü gelişimsel öğrenme güçlüğü ve sonradan kazanılan öğrenme güçlüğü olarak ikiye ayrılmaktadır Gelişimsel öğrenme güçlüğü genetik olarak aktarılan bir durumdur. Sonradan oluşan öğrenme güçlüğü güçlüğü ise kişinin, başına sert bir darbe alması, kaza, felç gibi dış faktörlerden kaynaklanarak kişinin beyninde hasar oluşması sonucu ortaya çıkan bir durumdur. Bunun herhangi bir psikolojik travma, stress, kaygı gibi faktörlerle hiçbir ilgisi yoktur.
Öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin çevresinin ve psikolojik durumunun kişiyi etkilediği doğrudur. Ancak bu sorunun doğrudan sebebi değildir. Çevresel faktörler öğrenme güçlüğünün etkisinin artmasına veya azalmasına yardımcı olabilir. Çocuğu ile daha fazla ilgilenen, onun fiziksel ve psikolojik ihtiyaçlarını karşılayan bir ebeveynin çocuğu öğrenme güçlüğünü, ilgisiz çocuğun ihtiyaçlarını karşılayamayan bir ebeveynin çocuğuna göre daha kolay atlatabilir. Unutulmamalıdır ki öğrenme güçlüğü her türlü fiziksel, psikolojik ve eğitimsel ihtiyaçlar karşılanmasına ve zka normal veya normal üstü olmasına rağmen öğrenme sürecinde yaşanan güçlüklerdir.