Öğrenme güçlüğü olan çocukların dilin anlaşılması ve dilin kullanımından kaynaklı sorunlar yaşadıkları beraberinde başarısız dinleme becerisi, konuşma, yazma ve matematiksel hesaplamalarda görülen ciddi zorluklarla ifade edilmektedir.
Öğrenme güçlüğü ve dil bozuklukları arasındaki ilişki son yirmi yıldır incelenmektedir. Yapılan araştırmalarda sürekli bu iki durumun birbiriyle bağlantılı olduğu olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Öğrenme güçlüğü olan çocukların %96’sının aynı tip iletişim bozukluğuna sahip olduğu sonucuna ulaşmışlardır. Öğrenme güçlüğü görülen birçok çocuğun aynı zamanda dil ile ilgili problemler de yaşadığı görülmektedir. Yapılan araştırmalar doğrultusunda toplum içinde okuma güçlüğü olduğu söylenen birçok bireyin aslında öğrenme güçlüğünün alt gruplarından birine dahil olduğu öne sürülmektedir. Bu alt gruplar üç kategoriye ayrılmaktadır:
-İleri derecede dil problemi olan çocuklar
-Daha az karmaşık dil problemi olan çocuklar
-Dil problemi daha sonra fark edilen çocuklar
Dil bozuklukları ve öğrenme güçlüğü arasında ilişki bulunmakla birlikte günümüzde öğrenme güçlüğü olan birçok çocuğun aynı zamanda dil problemi yaşadığına dair sonuçlara ulaşılmakta ve bu oran artış göstermektedir. Ancak çocukta görülen dil bozukluklarının öğrenme güçlüğüne yol açtığı sonucuna kesin olarak ulaşamamaktayız.
Kaynak: Turan, F. ve Yükselen, A.(2004). Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Dil Özellikleri. Eğitim ve Bilim 2()4, 29. Sayı 132 (43-47).