İLKÖĞRETİM DÖNEMİ
• Duygusal sorunlar
• Dikkati yoğunlaştırma da yaşanan sorunlar
• Okumayı öğrenmede yaşanan güçlükler
• El yazısını kullanmada yaşanan güçlükler
• Müfredatı takip etmede yaşanan güçlükler
• Sosyal ilişkilerde yaşanan güçlükler
• Başarısızlığı kabullenme eğiliminde yaşanan güçlükler
• Öğrenmeye karşı olumsuz tutum geliştirmede yaşanan güçlükler
• Yaşıtları arasından, arkadaş edinememe de yaşanan güçlükler
ORTA ÖĞRETİM ve YÜKSEK ÖĞRETİM DÖNEMİ
Ergenlik dönemi ile beraber öğrenme güçlüğü yaşayan kişilerin sergiledikleri davranışlarda belirgin farklılaşmalar gözlenir. Akademik başarıya ek olarak bu dönemde gelecek kaygısı da kendini göstermektedir. Bu dönemdeki kişilere sağlanan destek eğitim ve rehberlik uygulamalarının sınırlı olması, güçlükler ile başa çıkabilmeyi de zorlaştırmaktadır.
Bu döneme ait özellikler;
• Akademik başarısızlıkların birikimli etkilerinin bir sonucu olarak özgüven eksikliği,
• Sosyal ve Duygusal sorunlar
Baykoç, N., Şahin, S. & Akoğlu, G. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. (Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve eğitimleri, S.263.) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık