Özgül öğrenme güçlüğünün bir alt dalı olan dislekside, farklı dil kullanımları görülmektedir. Disleksisi olan çocuklarda, dili kullanma ve dili anlamayla ilgili sorunlar, dinleme, düşünce, konuşma ve yazmada problemler gözükür. Disleksisi olan çocuklarda matematiksel hesaplamalarda problemler gözükür. Disleksisi olan çocuklarda, dili öğrenmede güçlükler gözükür. Disleksisi olan çocuklarda ses üretiminde farklılıklar görülür; bu çocuklarda, sesleri ayırt etmekte ve sesleri harflerde eşleştirmekte zorlanırlar. Disleksisi olan çocuklarda görülen bir diğer farklılık ise, ses üretiminin yanı sıra, kelimelerle ilgili alanlarda görülen sıkıntılardır. Bu çocuklar, karmaşık kelimelerde güçlük çekmektedirler. Disleksisi olan çocuklar, cümleler karmaşıklaştıkça, cümleleri anlamakta zorlanırlar. Bu çocuklarda, okuma düzeyi zayıftır. Aynı zamanda, bu çocuklarda; yapıyı anlama ve kullanmada güçlükler gözükür.
Turan, F., & Yükselen, A. (2004), Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Dil Özellikleri, Eğitim Bilim, 132 (29), 43-47