Öğrenme güçlüğü kategorisi içinde değerlendirilen disleksi; okuma hızı ve kalitesi ile okuduğunu anlama ve anlatma becerisinin bireyin yaşıtlarına ve zekasına kıyasla beklenenin altında olma durumudur. Ebeveynler için en zor dönemlerden biri çocuklarının ilkokula başladığı ve okuma yazma öğrenmeye başladığı zamanlardır. İlkokula başlayan disleksili çocuklar, eğitim alabilecek zihinsel gelişim henüz tamamlanmadığı için okuyamazlar, yazamazlar ve aritmetik işlemleri kavramada zorlanırlar. Ancak bu çocukların zeka düzeyinde bir gerilik yoktur. Hatta zekâsı yüksek çocuklarda da bazen disleksi sorununa rastlanabilmektedir. Çocuğu ilkokula yeni başlayan anne ve babalar bu dönemde farklı kaygılar yaşayabilirler. Örneğin arkadaşları okuma yazmayı sökerken çocuğunun geri kaldığını gören ebeveynler akıllarına çocuklarının zekasında bir problem olup olmadığını getirebilirler. Oysa ki okumayı sökerken her çocuk aynı performansı göstermemektedir ve bu sorun birçok farklı nedenden kaynaklanabilmektedir.