Okuma bireyin eğitime ulaşmaktaki en önemli araçlarından biridir. Okuma, bilgi edinmekten fazlasıdır. Kişinin düşünme becerisinin gelişmesinde, kişiliğinin kurulmasında ve ruhsal sağlığının sağlıklı olmasında etkili rol oynar. Okumayı öğrenme uzun bir süreçtir. Sembolleri çözmek, anlamak ve yorumlamak zamanla kazanılan becerilerdir ve bunların doğru kazanılabilmesi için karşılaşılan okuma güçlüklerinin de zamanında fark edilip çözülmesi gerekir. Okuma güçlüğüne sahip çocuklarda kendine güvensizlik, okumak için isteksizlik ve çaresizlik hissi görülmektedir. Okuma becerisindeki ilerlemeler çocuğun kendine güveninin gelmesini ve okumaya istekli olmasını sağlar. Okuma güçlüklerinin olabildiğince erken sınıflarda fark edilmesi ve gerekli müdahalenin zamanında yapılması önemlidir.
Kaynak: D. Arslan & M. Z. Dirik (2008). İlköğretim İkinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Güçlüklerini Gidermede Okumayı Geliştirici Duyuşsal Yaklaşımın Etkisi. Eğitim Fakültesi Dergisi ,21 (1), 1-18.