Disleksi olan çocuklar hatalı okuma yapma, heceleyerek okuma yapmanın yanında okuduklarını anlamakta da zorluk çekerler. Bu zorlukla karşı karşıya olan öğrencilerin işitsel uyarana ihtiyacı vardır. Sessiz okuma yaptıklarında okuduklarını anlamazlar. Bu yüzden çocuklar okuma destekleri aldıklarında mutlaka sesli okuma çalışması yaparak çalışmalılardır. Evde okuma yaparken de alçak sesle kendi kendilerine okuma yapmalılardır. Bu sayede kendi seslerini duyup işitsel uyarana mağruz kalmış olurlar ve böylece okuduklarını anlarlar. Okunan metnin zorluğu da çocuğun okuma okuduğunu anlama sürecini etkileyen diğer bir unsurdur. Okulda her öğrencinin aynı zorluktaki metni okuyor olması disleksi olan çocukları zorlamaktadır. Böyle durumlarda çocuğun yeni karşılaştığı ve anlamakta zorlandığı kelimeleri anlamlandırması için gerekli çalışmalar mutlaka yapılmalıdır.
Çocuğun hatalı okumalarını en aza indirmek ve okuduğunu anlama kalitesini arttırmak için okuma yaparken parmak veya kağıt kullanmaya teşvik edilmelidir. Metni okumaya başlamadan önce çocuğa metin ile ilgili görseller gösterilebilir. Böylece çocuğun okuduğu metni kafasında canlandırması kolaylaşır. Bunun yanında çocuğun sözel belleğini desteklemek amacı ile çeşitli kelime oyunları oynayarak çocuk motive edilip ardından okuma yapılabilir.