– Birebir İlgi : Okullar küçük gruplar oluşturarak bu adımı sağlamaya çalışsalar da birebir dikkat anlamında biraz yetersiz kalabilmektedir.
– Tekrar: Çocukların eğitimde öğrendikleri bilgileri ve yöntemleri tekrar etmesi çok önemlidir. Bu tekrarlar sırasında uzmanlar da spesifik hataları düzeltme imkanına sahip olur.
– Bireysel İlerleme: Etkin Disleksi programları bireysel ilerleme hızını baz alarak hareket eder. Çocukların okul müfredatına yetişmesi ana hedeflerden biridir ancak bu yolda çocuğa kapasitesini aşabilecek bir program hazırlanmamalıdır.
– Motivasyon: Disleksi eğitimi sürecinde çocuğun motivasyonunu canlı tutmak da uzmanların bir görevidir. Özellikle eğitim seansları, çocuğun keyif aldığı diğer aktivitelerin zamanlarına engel olmayacak şekilde ayarlanmalıdır.