Okuma alışkanlığı, bireyde okumayı öğrendikten sonraki süreçte gelişen ve zamanla yapılmasından zevk duyulan beceri halini alan bir eylemdir. Çocukluk evresinde kitapla tanışma, çocuğun gelecek yaşantısını da etkilemektedir. Çocukluk evresinde okuma alışkanlığı kazanan çocukların, düşünme yeteneğinde ve kelime dağarcığında artış görülmekle birlikte bu çocuklarda yaratıcı zeka, dinleme ve konuşma yeteneği gelişim göstermektedir. Kitap okuma alışkanlığının kazanımı çocukların ahlaki ve kişilik gelişimlerine katkı sağlarken, doğaya canlılara karşı hassasiyet geliştirmesine ve farkındalık kazanmasına katkı sağlamaktadır.
Okuma alışkanlığının kazanımında etkili birçok faktör bulunmaktadır. Bunlar arasında ilk sırayı çocuğun ailesi, içinde yaşadığı çevre, okulu ve öğretmenleri almaktadır. Anne ve baba çocuğun okuma alışkanlığı kazanması ve bu alışkanlığı sürdürebilmesinde birer rehber olabilmelidir. Ebeveynlerin rol model olarak, çocuğun gelişimine uygun kitapları okuması gerektiği konusunda yönlendirerek, ev ortamında okuma alışkanlığı kazandırılmasına yönelik bir kitaplık oluşturarak ve çocuğa alınan oyuncağın yanı sıra kitaplar da alarak kitap sevgisi oluşturabilir ve okuma alışkanlığı kazandırılmasına yardımcı olabilirler.
Kaynakça: Tanju, E. (2010). Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı’na Genel Bir Bakış. Aile ve Toplum Dergisi, 11 (6). 1303-256.