Kitap okumak bireyin bilişsel, duygusal, motor gelişimini destekleyen dil gelişimi ve psikososyal gelişime doğrudan katkı sağlayan bir eylemdir. Kitap okumak çocukluk çağından itibaren kazanılan bir alışkanlıktır. Çocukların kitap okuması onların yaratıcı düşünme, problem çözme yetilerini geliştirir. Bunun yanında çocukların kişilik gelişimine olumlu katkı sağlar ve ruhsal ihtiyaçlarını karşılar. Okuma yapmayan çocuklar kendilerini ifade etmekte zorlanır, çevresindeki kişilerle zayıf iletişim kurar. Az kitap okuyan çocukların sözel bellekleri yaşıtlarının gerisinde kalır. Özellikle disleksi olan çocuklar okuma yapmaktan kaçınırlar. Disleksi ile ilgili bir uzmandan yardım alınmalıdır. Ancak bunun yanında çocuklara kitap okumayı sevdirmek için ebeveynlere bazı görevler düşmektedir.
-Ebeveyn evde kitaplık oluşturmalı ve çocuğa oyuncak, kıyafet ve yiyeceğin yanında kitap da alınmalıdır.
-Çocuğun ebeveynini mutlaka kitap okurken görmesi gerekir.
Bunun yanında okul öğretmenlerine büyük görev düşmektedir. Öğretmenlerin kitap okumanın öğrenim sürecinin bir parçası olduğunu vurgulaması, okuma alışkanlığı olmayan öğrencilerin eğitimlerinin yarım kalacağı çocuklara söylenmelidir.