Öncelikle metni çocuğun kendi performansı ile okumasını isteyin. Sonrasında anahtar kelimelerin altını çizmesini isteyin. Sonrasında bu altı çizili kelimeleri okumasını isteyin. Bu alıştırmayı birkaç kez tekrarlayın. Sonrasında okuması için başka bir metin verin. Bu defa anahtar kelimelerin altını çizmeden okumasını isteyin. Sonrasında her iki metin ile ilgili görüşlerini bildirebileceği münazara ortamı hazırlayın. Sonrasında okuma ile ilgili çocuğa belirli bir süre verin ve yapılan bu işlemleri tekrarlayın. Çocuk bu sayede metindeki anahtar kelimelere odaklamayı öğrenecektir. Dislektik çocuklar ‘ve’, ‘gibi’ edat ve bağlaçları okurken okuma hızını düşürebilirler, okumanın akıcılığını bozabilir. Bu yüzden sadece anahtar kelimelere odaklanmak çocuğa fayda sağlayacaktır. Şöyle ki; çocuk bu tür bağlaçlar ile vakit kaybetmeyecektir. Bu da onun kendisine olan güveninin artmasını be psikolojik olarak rahatlamasını sağlar.