Okuma-yazma öğrenme süreci çocukların zihinsel, duygusal, bilişsel gelişimleri ile yakından ilgilidir. Okuma yazma sürecinde çocuklar aynı zamanda hayat boyu kullanacakları anlama, sorgulama, sıralama, tahmin etme ve ilişki kurma yeteneklerini geliştirirler. Bu süreç bazı çocuklar için kolay olurken bazılar için zorlu bir durum haline gelmektedir.
Okul yıllarında eğitimciler ne kadar uğraşsalar da bazı çocuklar, okuma yazma konusunda yaşıtlarının gerisinde kalırlar. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre bu konuda geride kalan çocukların ses ve harf birleştirme konusunda güçlük çektikleri tespit edilmiştir. (Agnew, Dorn, & Eden, 2004; Gonzalez & Vale, 2000; Mayringer & Wimmer, 2000). Yaşanan bu güçlüğü aşmak için özel eğitim metotları içeren bireyselleştirilmiş eğitim programı oldukça etkilidir. Uygulanan bu eğitim programı sırasında, sesleri harflere, harfleri seslere uyarlama şeklinde özel ses-harf temelli bir eğitim düzenlenir.