*Çocuğun geç konuşmaya başlaması,
*Çocuğun cümle kurarken kelimeleri birbirine karıştırması, örneğin “oyuncak ayıcık” kelimesi yerine “koyuncak balıcık” gibi kelimeler söylemesi,
*Anlık düşünceler sonucunda anlık davranışlarda bulunması ,
*Kelimeleri birbiri ile karıştırması ,
*Nesnelere yanlış isimler vermesi, misal “lamba direğini” abajur olarak ifade etmesi,
*Çok bilindik nesnelerin adını ve rengini hatırlamada güçlük,
*Yer ve yön belirten kelimelerin birbirine karıştırılması, örneğin “aşağı yönü” işaret etmek için “sağ yönünü” göstermesi,
*Sağa sola yalpa yapma ve çarpma,
*Sebepsiz yere ağlaması veya sebepsiz yere çok mutlu olması,
*Yap-boz gibi el becerisi gerektiren oyunlarda kabiliyetli olması, lego gibi oyuncakları çok sevmesi, televizyon ve bilgisayar gibi elektronik makine ve aletlere duyulan aşırı ilgi,
*Kendi başına kitap okumaktan nefret etmek,
*Ninni ve şarkıları öğrenmede güçlük çekmek,
*Son harfleri benzeyen ve kafiyeli sözcükleri söylemede güçlük çekme, örneğin “yap,” “sap,” “çap” gibi sözcükleri söylerken sorun yaşama,
*Sıralama yapmada güçlük.