Öğrenme hayat boyu devam eden bir süreçtir, bu nedenle öğrenme ile ilgili bireyin
yaşadığı güçlük de tüm hayatını olumsuz şekilde etkileyebilmektedir. Özel öğrenme güçlüğü
sadece normal zihinsel düzeydeki çocuklarda değil aynı zamanda üstün zekâ dediğimiz
normal üstü zihinsel düzeydeki çocuklarda da görülebilmektedir. Üstün zekâya eşlik eden
öğrenme güçlüğü varsa bu çocuklara iki kere farklı çocuklar denilmektedir ve bu gruptakiler,
özel yetenekleri olmasına rağmen potansiyellerinden daha düşük performans
sergileyebilmekte ve bu da beraberinde akademik, duygusal ve davranışsal zorlukları
beraberinde getirebilmektedir. Bir diğer yandan bu çocukların üstün potansiyelli olmaları,
varsa eşlik eden öğrenme veya dikkat gibi sorunların fark edilmesini maskeleyebilmektedir.
Tanılanmalarındaki zorlukları 3 başlık altında toplayacak olursak:
Öğrenme güçlüğü tanısı alıp üstün potansiyelleri/güçlü yanları fark edilmeyebilir,
genel olarak öğrenme problemlerinin görülür olması kaynaklı okulda sürekli sorun
yaşayan çocuk olarak nitelendirilebilirler.
Üstün zekâ tanısı almış fakat akademik olarak zorlanan çocuklar unutkan, tembel veya
isteksiz gibi nitelendirilebilirler.
Normal zihinsel düzeyde öğrenci olarak algılanıp her iki alanda da tanılanmayabilirler.
Bu nedenlerden dolayı iki kere farklı dediğimiz bu çocukları fark edebilmek ve doğru
müdahale yapabilmek için alanda uzman kişilerce yapılan uygun testler ve ayrıntılı
gözlemden oluşan tam bir değerlendirmeye ihtiyaç vardır. Aynı zamanda bu çocukların zayıf
oldukları alanlara verilen destek dışında, güçlü oldukları alanları da destekleyecek bireysel
eğitim programlarının hazırlanması ayrı bir önem taşımaktadır.