1. Sorunla ilgili öncelikle ebeveynin gözlemlerini almak ve değerlendirme sonucu hakkında ebeveyni bilgilendirmek.
2. Çocuğun öğretmenini varsa PDR servisini bilgilendirmek ve işbirliği yapmak.
3. Yetersiz ve sorunlu olan becerileri geliştirici özel eğitim programı hazırlamak,
hedefleri saptamak.
4. Geri bildiren, farkına vardıran, düzelttiren bir yaklaşımla çocuğun hatasını fark edip düzeltmesine fırsat vermek.
5. Anne-babayı, çocuğun öğrenme, ders çalışma, davranış ve alışkanlıklarından
sorunlarla nasıl baş edebilecekleri konusunda bilgilendirmek.
6. Öğrenme güçlüğüne eşlik eden benlik saygısı, sosyal beceriler ve duygusal
davranışsal sorunlar var ise bireysel-grup terapiye yönlendirmek.
7. Periyodik olarak değerlendirmek, devam eden sorunlar için yeni hedefler belirlemek.