Çevreye karşı farkındalığı, tutarlılığı artırmak ve çevre ile ilgili doğru tutum ve davranışları kazandırmak amacıyla okul öncesi dönem çocuklara (5-6 yaş grubu) yönelik etkinlikler hazırlanmıştır. Yaşam koşulları nedeniyle doğal ortamdan uzak büyüyen çocukların çevresini tanımasının yanında dış çevrede vakit geçirmenin kaygıyı ve stresi azaltması önemli bir noktadır.
Etkinlik Adı: Dur Canlı! Nereye Gidiyorsun?
Etkinlik İçeriği: Etkinliğin kazanımları çocukların, canlıları yaşadıkları yerlere göre sınıflandırması, canlıları tanımasıdır. Kullanılacak materyaller ise renkli kartonlar, yapıştırıcı, makas, kahverengi örtü, çocuk sayısı kadar hayvan resmi, hareketli müzik. Uygulama aşamasına gelindiğinde ise çocuklar 3 gruba ayrılır her gruba üzerine daireler çizilmiş mavi, yeşil ve kahverengi kartonlar ve makas verilir. Çocuklara renklerin isimleri ve çevrelerinde bu renkte olan canlı, cansız varlıkların isimleri sorulur sonrasında daireleri kesmeleri istenir. Sonrasında evden getirdikleri hayvan resimlerini tek tek tanıtırlar ve bu hayvanlar hakkında konuşurlar ve her bir çocuğa bir hayvan resmi verilir. Daireler renklerine göre ayrılıp sınıfın köşelerine koyulur. Öğrencilerden müzik başladığında dans etmelerini müzik durduğunda ise ellerindeki canlıyı yaşadığı (toprak, su, orman) yeri gösteren kartona yerleştirmelerini istenir. Yanlış daireye giden çocuğa hep beraber “Dur canlı, nereye gidiyorsun?” denir. Aynı uygulama çocukların getirdiği hayvan resimleriyle de yapılır.
Etkinlik Adı: Bitki Müzesi
Etkinlik İçeriği: Etkinliğin kazanımları çocukların bitkileri tanımalarını, duygu ve düşüncelerini farklı şekilde ifade etmelerini ve işbirlikçi çalışmayı içerir. Uygulama aşamasında ise çocuklar 3 kişilik gruplara ayrılır. İki kişi malzeme bir kişi heykeltıraş olacaktır. Heykeltıraş iki arkadaşıyla bir bitki oluşturacaktır. Çalışma bittikten sonra her bitki incelenip bitkilerin özellikleri hakkında konuşulur. Roller değiştirilerek etkinliğe devam edilir.
Etkinlik Adı: Kap Mendili
Etkinlik İçeriği: Etkinliğin kazanımı bitkileri tanımaktır. Materyaller ise torba, hayvan ve bitki resimleri, artık materyaller, makas, yapıştırıcıdır. Uygulama sırasına gelindiğinde ise torbaya hayvan ve bitki resimleri atılır ve öğrencilerden kimseye göstermeden iki resim çekmeleri istenir. Çocuklar bir çember oluşturur ve öğretmen bu çemberin içine elinde mendil ve torbayla gelir. Torbadan bir resim çeker ve bu resmi ipuçlarıyla anlatır. “Onda elma yetişir. Dalları vardır.” gibi ipuçları verir. Elinde ağaç resmi olan çocuklar mendile koşar ve ilk kapan çocuk çemberin etrafında bir tur döner ve mendili öğretmenine getirir. Oyun bu şekilde devam eder. Oyunun ardından çocuklar seçtikleri resimlerdeki hayvan ve bitkileri artık materyallerle oluştururlar.