Öğrenme güçlüğü(ÖG) yaşayan öğrencilerin el yazısı gelişimleri diğer akranlarına kıyasla daha yavaştır ve daha çok hata içerir. ÖÖG’li çocukların el yazıları incelendiğinde harfleri uygun şekilde yazamadıkları, bazı harfleri ters yazdıkları(b yerine d vs.), düz bir çizgi üzerinde yazmakta zorlandıkları, kelimeler arası boşluk bırakmadıkları, büyük-küçük harf kuralına uyulmadığı( rastgele görünümlü büyük-küçük harf kullanımı), noktalama işaretleri kullanmadıkları görülmüştür. Yazma sürecinde görülen bu bozulmalar öğrencinin kendini yazılı anlatım şeklinde ifade etme becerisini de olumsuz etkiler. ÖÖG’li öğrencilerin yazılı anlatımları incelendiğinde, iyi organize edilmediği, konunun dışına çıkıldığı, pek çok imla hatasıyla birlikte ana temanın işlenemediği görülmüştür. Özellikle yazılı anlatıma dayanan sınavlarda öğrenciler konuyu bilseler bile yazıya dökmekte, doğru cevapları vermekte zorlanabilirler