– Zekanın normal ya da normal üstü olması,
– Okul başarısında gösterdiği performansın beklenenden düşük olması,
– Okuma gerektirmeyen derslerde çok daha başarılıyken okuma gerektiren derslerde
daha az başarı göstermesi,
– Olması gerekenden daha yavaş okuma,
– Heceleyerek okuma,
– Harfleri yazarken ve okurken karıştırabilme (ou-oö-uü-öü-pb-bd-sş gibi),
– Bazı heceleri ters okuma (el-le, eli-ile.. gibi),
– Yazarken kelimeleri ters yazma,
– Okurken ve yazarken harf, hece atlama,
– Kelimenin sonlarını uydurarak yuvarlayarak okuma,
– Okurken noktalama işaretlerinde duraklamama,
– Özellikle okumaya karşı isteksizlik,
– Başkasının okuduğundan daha iyi anlama,
– Okuma-yazmayla ilgili ödevlerinden kaçınma,
– Yazarken noktalama işaretlerini atlama,
– Yavaş yazma,
– Okunmakta zorlanacak şekilde bozuk bir yazı ile yazma,
– Tahtada yazılanları defterine geçirmekte zorlanma,
– Ödevlerini eksik alma,
– Ödev yapmakta isteksizlik,
– Ödev yaparken sık yardım isteme,
– Sık sık dört işlem hatası yapma; -,+,x işaretlerini karıştırıp çıkarma yerine toplama, toplama yerine çarpma yapma,
– Sayıları tersten okuma (41-14…gibi),
– Çarpım tablosunu öğrenmekte büyük ölçüde zorlanma,
– Bölme işlemine ters yönden başlama,
– Toplama işlemine ters taraftan başlama,
– Eldeleri unutma,
– Günleri, ayları sırasıyla saymakta zorlanma,
– Alfabeyi sayarken sırasını karıştırma,
– Olay ya da öyküleri sıralamakta güçlük çekme,
– Yanlış yapmaktan korkma,
– Yıl, ay, gün gibi kavramları karıştırma (hangi gün, yıl, ay, mevsimde olduğumuzu
bilmeme).