TÜRKİYE’DE ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İLE İLGİLİ NELER YAPILIYOR?


Her çocuğun birbirinden farklı olmasıyla birlikte, ihtiyaçları da birbirinden farklıdır. Bu noktada özel eğitim, ihtiyaçları genel eğitim sistemi içinde karşılanamayan çocuklar için oluşturulmuş farklı uygulamaları içermektedir. Bu uygulamalardan bazıları,
Kaynaştırma/BEP uygulamaları: Özel gereksinimi olan çocuklar ile diğer akranlarının birlikte eğitim görmesinin iki grup için faydalı olduğu görüldükten kaynaştırma uygulamaları yaygınlaşmıştır.
Rehabilitasyon Merkezlerinden Yararlanma: 2009 yılından itibaren ÖÖG’li çocuklar 750 saati kapsayan “özel öğrenme güçlüğü destek programı”ından faydalanabilmektedir.
Uzman/Öğretmen Yetiştirilmesi: Gerek üniversitelerdeki eğitimler gerekse Milli Eğitim Bakanlığınca öğretmenlere, rehber öğretmenlere ve RAM çalışanlarına yönelik düzenlenen eğitimlerle eğitimci yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Sivil Toplum Örgütleri: Ülkemizde ÖÖG alanında hizmet veren derneklerden bazıları; Disleksi Derneği, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite ve Özel Öğrenme Güçlüğü Derneği…
Kaynak: Özkardeş, O. (2012). Türkiye’de özel öğrenme güçlüğüne ilişkin yapılan uygulamalar. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 25-38.