ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ


Öğrenme bozukluğu bir bireyin dinleme, düşünme, kendini ifade etme, dikkat, algılama, sıralama gibi bilişsel becerilerindeki işleyiş farklılığından ötürü okuma, yazma, matematik gibi temel akademik becerileri kazanmada güçlük çekmesidir.
Disleksinin sözcük anlamı “okuma bozukluğu”dur. Okuma bozukluğu genellikle yazı bozukluğu, sözel-yazılı ifade bozukluğu ile beraber görülmektedir. Günümüzde bu sorunu ortak bir başlık altında toplayan ve okuma, yazma, matematik öğrenme güçlüklerini kapsayan “öğrenme bozukluğu” ya da “öğrenme güçlüğü” terimi daha sık kullanılmaktadır. Disleksi/Öğrenme bozukluğu, zekası normal ya da normalin üzerinde olmasına rağmen aklına uygun başarı gösteremeyen çocuklarda görüldüğü için çoğu zaman geç tanınmaktadır. Sorunun tembellikten, ilgisizlikten, dikkatsizlikten kaynaklandığını düşünen anne-babalar ve öğretmenler bu çocukların erken tanıdan yararlanamamasına ve travmatik öğrenme deneyimleri edinmelerine neden olmaktadır. Oysa öğrenme bozukluğu zaman içinde edinilmez ve izleri yaşam boyu sürebilir.

Beyin Eğitimi; ÖÖG’de sıklıkla sorun yaşanan görsel, işitsel ve işlem hızını güçlendirmeyi hedefleyen egzersizler de sunmakta ve bu sayede öğrenme güçlüğü yaşayan çocuğun okul başarısını arttırmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Bozukluğu çeken çocuk ve gençlerin eğitimi, normal müfredat programlarıyla ya da özel derslerle gerçekleşememektedir. Bu vakalar psiko-pedagojik değerlendirilmelerinde belirlenen zayıf bilişsel becerilerini geliştirmek üzere hazırlanan “Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları-BEP” ile öğrenebilirler. Özellikle dikkat yoğunlaştırma ve algılama becerilerinin eğitimi öğrenme bozukluğunun tedavisinin olmazsa olmazıdır. Bu alanda kullanılan yöntemlerden biri de hızlı okuma tekniğidir. Ancak bu programın öğrenme bozukluğu/disleksi sorunu olanlar için geliştirilmiş olması gerekir.
Görsel Beceriler: ÖÖG’ li çocuklar görsel algı, kısa süreli ve uzun süreli görsel hafızada sorunlar yaşayabilirler. Örneğin, bu çocuklar okudukları metinleri, kısa bir sonra tamamen hatırlayamayabilirler.
Sözel Beceriler: ÖÖG’li çocuklar özellikle işitsel algılama, kısa ve uzun süreli işitsel hafızada problemler yaşayabilirler. Örneğin, benzer sesli harfleri (b-m, v-f gibi) ayırt etmekte zorlanabilirler.
İşlem Hızı: ÖÖG’ li çocukların işlem hızları oldukça yavaştır. Edinilmiş bilgiyi, hızlıca depodan çıkartamayabilirler. Örneğin, yavaş okuyabilirler veya konuşurken gerekli kelimeyi bulmakta zorlanabilirler.
forbrain, ÖÖG’li çocukların geliştirmesi gereken bilişsel becerilerini tespit eder, çocuğun ihtiyacına yönelik bütünsel bir program izler.