ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇOCUKLAR VE AİLELERİNİN DUYGUDURUMUNU NASIL ETKİLEMEKTEDİR?


Özgül öğrenme güçlüğü tanılı çocuklarda zeka düzeyinin normal olmasına karşılık beklenilen akademik başarının gösterilememesi durumu hem çocuğu hem de beraberinde aileyi stres altında bırakmaktadır. Çocukta görülen özel öğrenme güçlüğünün beraberinde yaşadığı problemlerin asıl nedeninin anlaşılamamasından ötürü çocuk suçlanmakla birlikte aile de çocuğun gelişiminde etkin rol olmadığını düşünerek kendini suçlu hissetmektedir. Yapılan bazı araştırmalar öğrenme güçlüğü tanısı alan bireylerin sıklıkla ruhsal sorunlar ve davranış bozuklukları problemleri de yaşadıklarını ortaya koymaktadır.
Aldıkları eğitimde zorluk çeken ve çoğu zaman kendini baskı altında hisseden ÖÖG tanılı çocukların aileleri ve öğretmenleriyle ilişkileri bozulmakta, özgüvenleri sarsılmakta ve ikincil ruhsal sorunlar görülebilmektedir. Özgül öğrenme güçlüğü olan çocukların duygudurumları değişkenlik gösterebilmektedir. Sosyal çevreyle ve akranlarıyla iletişim ve uyum problemleri yaşayabilmektedirler.
Kaynak:
Erden, G., Kurdoğlu, F. ve Uslu, R. (2002). İlköğretim Okullarına Devam Eden Türk Çocuklarının Sınıf Düzeylerine Göre Okuma Hızı ve Yazım Hatalarının Geliştirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi, 13(1), 5-13.
Özat, N.E. (2010). Öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda frostig görsel algı eğitim programının etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.