ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ERKEN TANI


Özel öğrenme güçlüğü bireylerde düşük akademik başarıya, okul terkine, stresin artmasına ve ruh sağlığının bozulmasına sebep olabilmektedir. Düşük akademik başarı uzun vadede okula devam etmede isteksizliğe ve olumsuz okul algısına yol açmaktadır. Özel öğrenme güçlüğüne sahip bireylerin okul bırakma oranlarının %40 olduğu belirtilmektedir. Erken tanı koyulması erken müdahale şansını arttırarak bu bireylerin yaşadığı psikolojik, akademik ve sosyal açıdan tüm zorlukların en aza indirilmesine olanak sağlamaktadır. Bireylerin destek eğitimlerinden en kısa zamanda en yüksek verimi alabilmeleri için erken tanı büyük önem taşımaktadır. Sonuç olarak, belirtilerin erken tanılanması ve bireylerin gerekli müdahalelere yönlendirilmesi çok önemlidir. Müdahale için gecikilmiş bireylerde sağlıklı bir kimlik edinme süreci olumsuz etkilenebilmektedir.

Doğan, H. (2012). Özel öğrenme güçlüğü riski taşıyan 5-6 yaş çocukları için uygulanan erken müdahale eğitim programının etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
ASLAN, K . (2015). Özgül Öğrenme Güçlüğünün Erken Dönem Belirtileri ve Erken Müdahale Uygulamalarına Dair Derleme. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal