ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA YAZMA SÜREÇLERİ


Öğrenme güçlüğü olan çocukların yazmalarında hatalar görülür. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklarda yazdığını hatırlayamama, karıştırma ve atlama gibi güçlükler görülebilir. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, yazmayla ilintili olarak, parmaklarını tanıma, sağ ve solu ayırt etme, görselleri inceleme, saatleri yazmada ve uzamsal kavramları anlamakta sıkıntı çekerler. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların hataları yazma bakımından yaşadıkları güçlüklerden dolayıdır. Bunun nedeni; yazma davranışının, karmaşık bilişsel bir süreç olmasından kaynaklanır. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar yazma öncesi hazırlıklarda, taslak hazırlamada, düzeltmede ve paylaşma gibi yazmanın aşamalarında sorunlar yaşarlar. Özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi önemlidir.

Akçin. N. (2009). Öğrenme Güçlüğü Çocukların Yazma Sürecinde Gösterdiği Özellikler, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5-18.