ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÖĞRENCİ KİM DEĞİLDİR?


Öğrenme güçlüğü öğrencinin okuma yazma, matematik aritmetik beceriler, konuşma dinleme, akıl yürütme yeteneğini kazanma ve kullanabilmesinde yaşadığı zorluk olarak tanımlanır. Öğrenme güçlüğü tanımları genelde öğrenme güçlüklü öğrencinin sadece kim olduğuna açıklık getirir. Öğrenme güçlüklü öğrenci, zihin engeli, görme ve işitme gibi duyu organları özürleri, duygusal ve davranış bozuklukları nedeniyle öğrenemeyen öğrenci değildir. Örneğin işitme engeli dil ve konuşma gelişiminde gecikmeye neden olacak bir öğrenme problemi yatabilir. Ancak bu durum öğrenme güçlüğü olarak ele alınmaz. Çünkü problemin birinci dereceden kaynağı işitme engelidir. Fakat işitme engeline ek olarak bir öğrenme güçlüğü olabilir. Böyle bir durumda öğrenme güçlüğünün kaynağı araştırılmalıdır.