OKUMA GÜÇLÜKLERİNİN TEDAVİSİNDE ANA İLKELER


Okuma güçlüğü olan çocuklarla çalışırken söylenen ya da çizilen kelimelerin çocuk tarafından yazılması ve söylenmesi istenmelidir. Böylelikle birden fazla duyum ve beceri harekete geçirilmiş olur; görme, işitme, dil ve el.
Çocuğun kelime haznesinin genişletilmesi için çocukla sözlü iletişim kurmak, konuşmak oldukça faydalıdır. Ayrıca yeni kelimeleri kullanabilmesi için sözlükten faydalanması da söylenebilir ve sözlük kullanımı öğretilebilir.
Aritmetik çalışmalara geçildiğinde basit oyunlarla ve somut kavramlarla sayı öğrenimi başlatılabilir. tek basamaklı sayılarla basit işlemler öğretilebilir. Çocuğun gelişim düzeyine göre çarpım tablosunu ezberletmek yerine onun çarpım tablosu kullanması öğretilebilir.
Kaçırılmaması gereken en önemli nokta her çocuğun kendine özgü gelişim basamaklarına uygun öğrenme basamakları belirlenmelidir.