• Çocuktaki problem fark edilir edilmez bir uzmanla görüşülmelidir.
• Çocuğun akranları ile kıyaslanmamasına özen gösterilmelidir.
• Çocuğa karşı anlayışlı ve sabırlı olunmalıdır.
• Anne-baba olarak çocuğa karşı tutarlı davranılmalı, okuldaki personelle işbirliği yapılmalıdır.
• Çocuğun yetenekleri ve ilgileri göz ardı edilmemeli, gereksinimleri net olarak ortaya konulmalıdır.
• Özel eğitim gereksinimi unutulmamalı, ihtiyacı olan gelişimsel desteğin ve eğitimin verilmesi için gerekli özen gösterilmelidir.
• Özgüven kazanımı için çocuğun ilgi alanları dikkate alınarak sosyal aktivitelere yönelimi sağlanmalıdır.
• Çocuğa yönelik beklentilerin büyük olmamasına özen gösterilmelidir.
• Çocuk başarıları karşısında ödüllendirilmelidir.
• Çocuğun eğitimi ile ilgilenen sorumlu kişilerle işbirliğine girilmelidir.
Baykoç, N., Şahin, S. & Akoğlu, G. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. (Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve eğitimleri, S.269.) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık