ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMİ


Öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların %75’i sosyal beceri konusunda eksiklik göstermektedir. Öğrenme güçlüğüne sahip çocuklar günümüzdeki eğitim sınıflarına gönderilerek diğer çocukları rol model almaları ve sosyal beceriyi bu şekilde kazanmaları hedeflenmiştir. Burada karşımıza sosyal kabullenme kavramı çıkmaktadır. Eğer çocuk teneffüste, okul dışı ve okul içi aktivitelerde (basketbol, futbol vb.) reddedilirse bu durum mutsuzluğa ve sosyalleşmekten kaçınmaya neden olabilir.
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar diyalog kurarken açık uçlu sorulara daha az yer verirler, karşısındakinin jest ve mimiklerine dikkat etmezler. Bu durum karşı tarafın özensiz olmasıyla birlikte öğrenme güçlüğü yaşayan çocuğun iletişimde zorlanmasına neden olur.
Kaynakça;
Bende, W. (Eylül 2014). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri. Nobel Yayıncılık:Ankara.