ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ NASIL ANLAŞILIR?


Öğrenme güçlüğünün en belirgin özelliği akademik hayatı doğrudan etkilemesidir. Özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin bir uzmana başvurma sebebi genellikle okul başarısızlığıdır. Ancak her okul başarısızlığı yaşayan öğrenci öğrenme güçlüğü yaşıyor demek doğru olmaz. Bununla ilgili mutlaka ayırıcı tanının yapılması gerekmektedir. Bir öğrencinin okul başarısızlığının sebebinin öğrenme güçlüğü olup olmadığını anlamak için kullanılan ayırıcı tanı: zeka düzeyinin okul başarısı ile örtüşmemesi, gerekli sosyoekonomik koşullar sağlanmasına rağmen öğrenmenin gerçekleşmemesidir. Çocuğun gerekli zeka testinden geçtikten sonra mutlaka eğitsel bir test ile değerlendirilmesi gerekir.
Bir çocuğa öğrenme güçlüğü tanısı verilebilmesi için herhangi bir zihinsel geriliğinin olmamasının yanında görme ve işitme gibi bir engelinin olmaması gerekir. Bunun yanında davranışsal ve psikolojik olarak da bir bozukluğunun olmaması gerekir. Ancak Bu durumların bir arada görülme ihtimali de vardır. Bu durumda ayırıcı tanının doğru yapılması çok önemlidir.