İLKÖĞRETİM DÖNEMİNDE GÖRÜLEN DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BELİRTİLERİ NELERDİR?


İlköğretim dönemi, çocuğun okul öncesi dönemden çıktığı daha ciddi kuralların bulunduğu, yoğun dikkat ve sorumluluklar alabileceği geçiş dönemi olarak nitelendirilmektedir. Bu dönemde tüm çocuklarda göreceli olarak uyum güçlüğü yaşanabilmektedir. Çocuğun ders ortamında dikkatini yeteri kadar odaklayamaması, okul kurallarına uyum gösterememesi gibi belirtiler ilkokula yeni başlayan çocukların çoğunda görülmekle birlikte, ilk etapta DEHB tanısını düşündürmemelidir. Ancak belirtilerin devamlılığı ve sıklığı olası DEHB tanısını düşündürmeli, gerekli değerlendirme ve testler yapıldıktan sonra bir an önce tedavi sürecine başlanmalıdır.
İLKOKUL DÖNEMİNDE DEHB BELİRTİLERİ
DEHB tanısı sıklıkla ilkokul döneminde konulmaktadır. Çocukta görülen sakin ve sessizce sırada oturamama, sık sık yerinden kalkarak öğretmeninin peşinde dolaşma, derse odaklanamama, etrafı ile daha çok ilgilenme, ders işleyişi sırasında sorulan sorulara beklemeden ve söz istemeden yanıt verme, ödev ve sınavlarda dikkatsizce hatalar yapma, okul başarısında görülen değişkenlikler, diğer çocuklar tarafından dışlanma, ilişki sorunları, zorlandığı zaman çabuk pes etme, dağınıklık, sıklıkla okul eşyalarını kaybetme gibi belirtiler ilkokul dönemi dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunu işaret etmektedir.
Kaynak: Sürücü, Ö. (2018). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Anne Baba-Öğretmen ElKitabı.