DİSLEKTİK ÇOCUKLARDA GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN OKUMA BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ


Dislektik bireylerin görsel algı becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahalesinin okuma becerilerine etkisi araştırılmıştır. Bireylere problem saptanan alanlara yönelik kişiye özgü ergoterapi müdahalesi uygulanmıştır. Müdahale sonucunda bireylerde görsel hafıza, görsel tamamlama, görsel ayrım, uzaysal algı, şekil-zemin algılarında ve okuma becerilerinde de artış görülmüştür.
Kişi merkezli müdahale uygulanan dislektik bireylerde görsel algı becerilerindeki artışın yanı sıra akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinde de artış görülmüştür. Olguların yaşları göz önünde bulundurulduğunda yaşı daha küçük olan dislektik bireyin hem okuma becerilerinde hem de görsel algı becerilerindeki artışın daha fazla olduğu görülmüştür. Dolayısıyla erken müdahalenin dislektik bireylerde daha etkin olduğu görülmüştür. Dislektik bireylerde hem erken tanı hem de erken müdahale ile bireylerin akademik, sosyal, psikolojik alanlarda yaşadıkları sorunların aza indirilebileceği düşünülmüştür.
Çalışmadan daha iyi sonuç almak amacıyla çalışmaya daha fazla katılımcı alınması, müdahale sürecinin uzun tutulması, bunun yanında dislektik bireylerin aile fertlerinin ve öğretmenlerinin de onların karşılaşabilecekleri sorunları ile ilgili bilgi edilmesi gerekmektedir.
Karakaya, B., & Altuntaş, O. Disleksisi Olan Çocuklarda Görsel Algı Becerilerinin, Okuma Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Ergoterapi, 161.