DİSKALKULİ OLAN ÖĞRENCİLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ


Diskalkuli, bireyin zekası ve yetenekleriyle orantısız olarak temel matematik becerilerinde yaşıtlarından geride olması durumudur. Diskalkulik öğrenciler sayıları algılamakta, temel matematik becerilerinde otomatikleşmede, geriye doğru saymada, saatleri öğrenmede, alışveriş esnasında para hesabı yapmada, büyükten küçüğe-küçükten büyüğe gibi sıralamalar yapmada problem yaşarlar. Ritmik sayma da problemli alanlardan biridir. Örneğin öğrenciden 6’dan başlayarak 20’ye kadar ikişerli sayması istendiğinde, sayabilmesi için 2’den başlaması gerekir.
3+2 gibi basit bir işlem parmaklarla sayılarak yapılır; 2+3 sorulduğunda ise toplama işleminin değişme özelliğinden faydalanmak yerine tekrar sayıları toplar. Bunlara ek olarak diskalkulik öğrencilerin matematik kaygıları yüksek, özgüvenleri ise düşüktür. Bu durum ise matematikte başarıyı düşüren bir başka etkendir.
Kaynak: Saygılı, S. (2017). Diskalkuli ile başetme üzerine bir derleme. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2(3), 34-56.